„Jó néhány barátommal – ők ma is a cégben dolgoznak – vágtunk bele abba a projektbe, melynek keretében az Expressz újságot szerettük volna digitalizálni. Akkor még nem tudtuk, hogy lényegében a mai számítógép-alapú telefonos ügyfélszolgálat alapjait fektettük le” – mondta szerényen a cégvezető-tulajdonos, Vadász Attila. A TcT elődjének tekinthető Memorytel Bt. az 1990-es évek elején már díjszámláló rendszert szállított például a Molnak és az MKB Banknak. Később, egy USA-beli tanulmányút után körvonalazódott Vadász Attilában, hogy érdemes lenne felépíteni egy contact centert, amely olyan jól sikerült, hogy a Westel 450, majd a Pannon GSM (Telenor) is megvásárolta a szolgáltatást, és ezzel elindultak ezen a piacon innovatív fejlesztésükkel. A TcT 1995-ben alakult meg.

A contact center rendszerek kialakítása és működtetése azóta is a cég egyik fő fókusza. A közép-európai régióban elsőként fejlesztettek integrált ügyfélkapcsolati struktúrákat olyan nemzetközi vállalatok egyedi igényeire szabva, mint az Allianz, az Aegon, a Telenor, a Zepter, a DHL, a Groupama, a Tesco, a Spar és az FHB Bank. Jelenleg ez az üzletág a TcT munkáinak közel a felét adja. „Ha nagyon jó terméket fejlesztünk, arra lesz kereslet” – vallja az ügyvezető.

tct-infograf2

A kutatás-fejlesztés egyik jelentős eleme a TcT működésének. „Magam is szívesebben foglalkozom a nagyobb szakmai kihívást jelentő fejlesztésekkel” – fogalmazott Vadász Attila. Az ügyvezető elmondása szerint a munkatársakat is e szerint alkalmazza: ha valaki itt szeretne dolgozni és jó fejlesztési elképzelése van, azt általában felveszi. A munkaerőhiány így kevésbé érinti a társaságot, s a piaci szinthez képest jól fizetnek a munkavállalóiknak. A TcT legnagyobb előnye a versenytársakhoz viszonyítva, hogy szereti azokat a munkákat elvégezni, pontosabban „lefejleszteni”, amelyekkel kapcsolatban mások már azt mondták: lehetetlen. Olyan rendszereket terveznek, amelyeknek nagy sikere lehet a piacon.

Mint Vadász Attila elmagyarázta, általában nem a hagyományos vállalatfejlesztési modelleket követte. 2012-ben, amikor még csak harmincan voltak, már akkor sem tudott mindenkit közvetlenül ellenőrizni és motiválni. Egy olyan ösztönzőt keresett, amely megfelel az elvárásainak, egyben növeli a cégen belüli hatékonyságot. A tanácsadók által ajánlott módszertanok és a piacon megtalálható informatikai eszközök nem adtak száz-százalékos megoldást azokra a problémákra, melyekkel a vezető szembesült, ezért létrehozott erre egy kezdetben még csak a saját vállalatára és igényeire szabott szoftvert, a JC360-at. Ennek az informatikai eszköznek a segítségével ma már száz embert irányít sikeresen Magyarországon és Perutól Japánig világszerte.

„Ezt a programot először magunknak fejlesztettük ki. Azóta rengeteg ügyfélnél vált be, és nálunk is jó eszköz például arra, hogy egy adott ügyfél felé bizonyítsuk: mennyi munkaórát áldoztunk az adott projektre” – mondta a cégvezető-tulajdonos.

A JC360 lényegében egy applikáció, melynek segítségével leegyszerűsödnek a vezető számonkérési és a projektek előrehaladásának a követési feladatai. Mindent a program „adminisztrál”, a legkülönbözőbb forrásokból képes adatokat gyűjteni – persze mindezt a munkavállaló beleegyezésével, kérésére teszi –, ezál-tal be tudja azonosítani, hogy a kolléga melyik projekten dolgozik, így az elszámolások is sokkal egyszerűbbé válnak.

A szoftver minden cégnél a legelejétől testre szabható, és kialakíthatók benne motivációs ösztönzők, KPI-ok. Jelenleg a nemzetközi piacon mintegy tizenhárom országban használják a megoldást. Érdemes kiemelni az FCA (Fiat Chrysler Auto-mobiles) brazíliai szolgáltató központját és a Magyar Telekomot (back office, call center, projektmenedzsment), ahol összesen mintegy háromezer fő használja a JC360-at.

TcT-infograf

A szoftver munkatársanként 150-300 forintba kerül naponta, és elkészült a weboldalról letölthető változat is kis- és középvállalkozások számára. „Talán ez az a kör, ahol a leginkább szükség van a hatékonyságnövelésre, valamint arra, hogy az ellenőrzési folyamatok terhét levegyük a cégvezető válláról” – mondta Vadász Attila.

Az elmúlt években fókuszba állított nemzetközi terjeszkedés – az ügyvezető elmondása szerint – égette a vállalat pénzeszközeit. „Hiszen például Brazíliában, Peruban, az USA-ban vagy Japánban igencsak költséges piacot építeni, de erre eddig meg is volt a fedezetünk” – tette hozzá a cégvezér. Idáig saját forrásból és exporttámogatási célú banki hitelből történt a terjeszkedés, a jövőben ezt más forrásokból kívánják megoldani. Éppen ezért a társaság tervei között szerepel a mihamarabbi tőzsdére lépés a további tőkebevonás és terjeszkedés elősegítésének érdekében.

Vadász Attila szerint Európában a JC360 szolgáltatás által nyújtott megközelítés még idegen, így inkább az autoriterebb cégkultúrákban jártak eleddig sikerrel. Persze így is vannak hazai felhasználók bőven, a húszemberes vállalattól kezdve a 4500 fősig. A cég munkatársainak a negyede dolgozik ezen a projekten. „Mindig a kihívás éltetett, és általában rövid időn belül megvalósítottam a céljaimat. Most, ahogy mondtam, szeretnék egy világ-szinten sikeres vállalatot létrehozni a zászlóshajó termékünkből, a JC360-ból, amely megreformálja a munkahelyi hatékonyságot”

– fogalmazott a szakember. India és Kína a két fő célország, ahol szeretnék folytatni a nemzetközi terjeszkedésüket.

TCT.PNG